Dersom ditt Baha apparat er ødelagt, må du sende/levere ditt apparat til oss. Så snart vi har mottatt apparatet ditt, vil vi sende/gi deg et erstatningsapparat.
Reparasjonskostnadene for apparater uten garanti dekkes av NAV. Retur av apparat via post etter reparasjon dekkes av Cochlear og tar normalt 1-3 virkedager.

 

Er du usikker på om apparatet ditt behøver service eller ikke?

 

Ta kontakt med vår kundeservice for veiledning, kontaktinformasjon finner du her.
Vær oppmerksom på apparatets batteridør, dersom du har Baha 5, Baha 5 Power eller Baha 6. Dersom denne ikke kan lukkes skikkelig, har knekt, eller er mistet, kan døren enkelt byttes ut på egenhånd. Nye batteridører kan du bestille gratis her i nettbutikken, du finner dem under «Diverse tilbehør» på din Baha-modell.

 

Vil du sende apparatet i posten?

 

Om ønskelig kan Cochlear sende deg en post-etikett i posten eller på e-post, som du kan benytte for forsendelsen. Dette kan du forespørre fra oss her.
Etiketten festes utenpå pakken, som deretter kan leveres på postkontor.

Om du vil sende inn uten post-etikett fra Cochlear, kan du sende apparatet til følgende adresse:

Cochlear Norway AS
Postboks 6614, Etterstad
0607 Oslo

Apparatet har høy verdi, derfor er følgende er svært viktig:

1. Send med sporbar post
2. Send i en vattert konvolutt eller en pappeske
3. Legg følgende med i pakken: 1) brukerinformasjon, 2) en kort beskrivelse av hva som feiler apparatet, 3) kontaktinformasjon (dersom du ønsker elektronisk hentemelding for returforsendelsen av apparatet behøver vi et mobilnummer eller en e-post adresse).
4. Om ønskelig, kan vi returnere erstatningsapparatet til deg med ekspress-forsendelse. Dette koster 240 Kr. Dersom du ønsker dette må du si ifra til oss om dette på informasjonen du sender med lydprosessoren.
Leveransetid for ekspress-forsendelse er 1-2 virkedager. Pakken leveres på dør, mellom 08:00 og 16:00, og du må være hjemme for å motta din pakke. For ekspress må du oppgi ditt telefonnummer.
Pakken kan også leveres til arbeidssted, informer oss i så fall om korrekt leveringsadresse for dette. Faktura for forsendelsen ettersendes i posten.

 

Befinner du deg i nærheten av Oslo?

 

Da kan du komme innom vårt kontor for utveksling av apparatet. Du finner oss her: