Dersom ditt Baha apparat er ødelagt, må apparatet innleveres Cochlear. Så snart vi har mottatt apparatet ditt, vil du få utlevert et erstatningsapparat. Du beholder det nye apparatet, vi beholder det defekte. Reparasjonskostnaden dekkes av NAV.

 

Er du usikker på om apparatet ditt behøver service eller ikke?

Ta kontakt med vår kundeservice for veiledning.
Vær oppmerksom på apparatets batteridør dersom du har Baha 5, Baha 5 Power eller Baha 6. Dersom denne ikke kan lukkes skikkelig, er knekt, eller er mistet, kan døren enkelt byttes ut på egenhånd. Nye batteridører kan du bestille gratis her i nettbutikken, du finner dem under «Diverse tilbehør» ved din Baha-modell.

 

INNSENDING AV APPARAT

Cochlear dekker porto for returlapp. Trykk HER for å forespørre en returlapp. 

Du vil få tilsendt en e-post der du enten kan printe ut post-etiketten selv, eller vise QR koden på Posten slik at de printer den ut for deg.
Etiketten festes utenpå pakken, som deretter kan leveres på postkontor.

Apparatet har høy verdi, derfor er følgende viktig:

1. Send i en vattert konvolutt eller en polstret pappeske.
2. Legg følgende med i pakken: 1) brukerinformasjon, 2) beskrivelse av hva som feiler apparatet, 3) e-post adresse og/eller telefonnummer.

Cochlear vil sende deg et nytt apparat som en permanent erstatning, portoen for returapparatet dekkes av oss og postgang tar vanligvis mellom 1-2 virkedager.

Om ønskelig kan vi returnere erstatningsapparatet til deg med ekspress-forsendelse. Dette koster 240 Kr. Dersom du ønsker dette må du si ifra til oss om dette i informasjonen du sender med lydprosessoren. Leveransetid for ekspress-forsendelse er 1-2 virkedager. Pakken utleveres på dør til hjem eller arbeidssted mellom 08:00 og 16:00, eller den kan utleveres til nærmeste postkontor.

 

Befinner du deg i nærheten av Oslo?

Da kan du komme innom vårt kontor for utveksling av apparatet. Du finner oss her: